Bakgrund

söndag 4 mars 2012

Veckans tarotkort: XII Den hängde

Ute lite i sista minuten men men... Veckans tarotkort är:

XII Den hängde - Ny vision



Traditionell tolkning: Att vara fast mellan två saker, två val eller två världar. Att få en ny synvinkel på saker eller en väl behövd paus.


Osho Zen tolkning: Att utvecklas, att flyttas från en fas till en annan.


Min tolkning: Det här är ett av de korten jag hade svårt att tolka i början. Bilden sa mig inte så mycket men efter mycket funderande och mycket stirrande så har jag funnit min betydelse i den. Den ger en känsla av varken här eller där men både och. Kroppen kryper fram, bunden till jorden, trött. Men anden nästan dansar fram, den är fri, vibrerande av färg och ser nästan extatisk ut. Men i själva verket är personen varken det ene eller det andra, ingen del är hel. Personen är fast mellan vad den kanske önskar (anden) och verkligheten (kroppen).

1 kommentar: