Bakgrund

onsdag 9 januari 2013

Imponerad och lite stolt

Som sagt så har jag ju tagit mig an att vara dagmatte åt en liten hund. Han har varit här ett par dagar nu och allt har flutit på väldigt smidigt. Jag måste säga att det är väldigt skönt att få komma ut på promenad varje dag, ja inte riktigt varje dag för jag har ju iaf helgerna lediga. Jag har ju försökt att promenera själv och lovat mig att iaf två promenader i veckan ska det bli. men så händer något och så ska man göra något och så går hela veckan utan en promenad. Nu har man inget val, minst två promenader om dagen blir det. En på ungefär en timme och en på en halvtimme.

Men det som jag verkligen är imponerad över är hur Felix och Teddy samspelar här hemma. Teddy är ju inte jätte van vid hundar och Felix är inte alls van vid katter. Men Felix är en väldigt lugn och trygg hund som inte alls verkar intresserad av att jaga Teddy eller hitta på något annat bus. Utan i stället har Teddy fått vara den som har fått ta initiativ till kontakt. Teddy har mest legat och tittat på Felix och verkar tycka att det är en mysko filur. Men hu är hierarkin i huset bestämd, det är Teddy, jag, Felix som gäller. Det är ju så med katter =). Så i går så låg Felix och sov på sin filt, in kommer Teddy. Han gick fram till kanten av filten och glodde på Felix som helt sonika reste sig upp och lämnade filten och gick och la sig i köket. Teddy tog sig en tur på filten och nosade lite och gick därifrån. det var helt enkelt en uppvisning av rang. Så jag är helt klart imponerad och stolt över båda mina små pojkar och hur fint de har klarat det.

Så får jag presentera er för Felix:

 SG1L3161   SG1L3162

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar