Bakgrund

måndag 15 oktober 2012

Bokcirkel

Jag älskar ju böcker, tjocka som smala, och slukar gärna böcker om wicca, magi och allt annat. Men ibland saknar man ju någon att prata med böckerna om. Jag tror att många solitärer där ute kan känna igen sig i det. Man läser något och så vill man så gärna diskutera saken med någon. Antingen man håller med eller tycker att det man läst är urbotat dumt.

Nu har det dragit igång en läscirkel på facebook för svenska wiccaner/nyhedningar. Första boken är en klassiker: Wicca - Vägledning för den självständiga utövaren, eller som den heter på engelska Wicca . A guide for the solitary practitioner av Scott Cunningham. Känns bra att börja med en klassiker och jag inser att det är år sedan jag plockade fram den här boken ur bokhyllan, så en omläsning var på tiden. Man läser ett kapitel per vecka och på helgerna är det fritt att diskutera.

Så har du lust att hänga på så rekommenderar jag verkligen att gå in och bli medlem: Bokcirkel 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar