Bakgrund

söndag 31 juli 2011

En dag för att andas

Idag var vädret vackert och dagen inbjöd att ta en paus och bara njuta. Ibland så måste man lyssna på den inre rösten så jag tog en dag i trädgården och bara njöt. Jag passade på att mäta upp platsen där jag vill ha min örtagård. Den blev lite större än vad jag hade tänkt från början, men när man ändå är på gång så är det lika bra att göra det ordentligt är min filosofi. När allt var uppmätt och klart så satte jag mig i skuggan med ett glas hemmagjord saft och bläddrade i mina böcker och gjorde en lista på vilka örter jag vill ha. När jag hade ångan uppe så hämtade jag papper, penna och linjal och gjorde en skiss. Resultatet:

 



Den ska omgärdas av pil staket hade jag tänkt och gången ska vara grus lagd.  Det är i alla fall planen. Meningen är att detta ska bli mitt långtids projekt i trädgården som kommer att pågå i ett par år innan jag helt har fått fason på det hela. För att få lite perspektiv på bilden kan jag säga att gången kommer att vara 1 meter bred och rabatterna 1.5 meter breda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar