Bakgrund

torsdag 8 december 2011

Födelsehoroskop

Nu är det ett bra tag sedan jag skrev här. Ibland försvinner bara tiden och man får bara gjort en bråkdel av vad man vill ha gjort. Men nu har livet lugnat ner sig lite igen och jag hinner komma ikapp lite.

Idag har jag och min mamma varit och hälsat på det lilla ny tillskottet i familjen. Lille Eric är nu tre veckor gammal och söt som socker. Man blir alltid lite sugen på en liten egen krabat när man får provgosa med en sådan sötnos. Men, i alla fall för tillfället, så är det helt klart bättre att låna än att ha.

Den första snön har kommit och det skvallras om att ett snöoväder är på väg. Än så länge har jag inte sett röken av det, men jag har laddat upp med ved så att det blir varmt och gott här inne oavsett och inte är vi beroende av el för maten heller. Så nu är det bara till att se vad som händer. Jag gillar ett ordentligt oväder lite då och då så jag skulle inte ha så mycket mot det. Fast då måste jag ju skotta som en galning. Inget gott som inte har något ont med sig...

För första gången på ett par år har jag dessutom börjat lägga ut ett födelsehoroskop. Det är lite pilligt och lite väl mycket matematik men jag har alltid gillat att göra det. Tyvärr så är det ju inte så ofta man får chansen till att göra ett. Jag menar har man väl gjort ett för en person så är det gjort, man behöver inte göra ett till. Mina födelsehoroskop gör jag först på ett kladdpapper så jag kan sudda och kladda så mycket jag vill. Där efter tolkar jag det och skriver ner allt. Där efter gör jag en vacker variant på ett fint papper, lägger till lite dekorationer och ska det vara en present till någon så ramar jag in det. Förklaringen skriver jag på ett papper som jag rullar ihop och knyter ett band om. Det är jätte fint att ge bort till personer som fyller jämt eller som dop present. Har någon bett mig göra ett födelsehoroskop åt dem så ramar jag inte in det, det är upp till dem i det läget tycker jag.

Det var lite från mig. Jag hoppas det inte ska ta så länge innan nästa inlägg. Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar