Bakgrund

onsdag 11 januari 2012

Sextonde aspekten: Favorit häxwebbplats(er).

Jag gillar datorer och jag gillar internet, det gäller i alla delar av mitt liv. Det finns så mycket information att hämta där ute om man bara vet var och hur man ska hitta den. Så jag samlar på mig en hel bunta med olika webbplatser i olika ämnen, även så om häxkonst, magi, wicca och liknande.

Bloggar är alltid roligt att läsa. Det är kul att se hur andra tänker, ett riktigt bra sätt att få inspiration. I mitt verktygsfällt till höger finns en samling med länkar till bloggar som jag regelbundet läser och som jag rekommenderar.  Om man vill ha mer av samma ämne så förslår jag att man tar sig en tur till spindelmor (det finns en länk till höger) där det finns en hel hög med länkar till olika wicca, new age och liknande webbplatser.

Sedan är jag medlem på två olika forum där man diskuterar sådana här saker. Min aktivitet där varierar lite beroende på vad som händer i mitt liv. Men jag rekommenderar dem varmt till de som känner att de är lite ensamma i sitt utövande och vill ha kontakt med likasinnade.  Svensk wicca  är, precis som det låter, ett svenskt forum för wiccaner men även andra med liknande tankar. Aktiviteten på forumet går i vågor men man får riktigt bra svar på sina frågor och man kan hitta likasinnade i sin närhet om man har tur. Det andra forumet är Wiccan Wisdom och är ett amerikansk forum med inriktning mot wiccaner och likasinnade. Det är mer aktivitet på detta forumet, en större aktiv medlemsbas, men å andra sidan så sker den mesta av aktiviteten när en annan sover. Det finns dock medlemmar från hela världen. Det finns väldigt trevliga och kuninga människor där men precis som på alla forum så finns det de som tror att deras sätt är det enda rätta. Man får även tänka på att, iaf enligt mig, så har amerikanska wicca en annan synvinkel på en del saker och ibland kan man märka av kulturskillnader. Men det är definitivt värt ett besök.

En del andra sajter som kan vara bra att titta på är till exempel: Wicca.nu, en sida med mycket bra information samlad på ett ställe. Här hittar du allt i från var det finns coven till litteratur tipps och pubmoot.  Beccus, en hemsida om okulta ämnen. Örtsammanfattningen i BoS på denna sidan utnyttjar jag ganska ofta som en inspirationskälla. Det finns mycket roligt att läsa här. Månkallender, det är alltid bra att hålla ett öga på månens faser.

Det var ett par av de sidor jag återvänder till om och om igen. Jag hoppas ni hittar några trevliga tipps som kommer er till nytta och glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar