Bakgrund

tisdag 31 januari 2012

Tjugotredje aspekten: En favorit: ljus.

Jag känner mig lite osäker på vad jag ska skriva under den här rubriken. Men jag har beslutat mig för att ge en liten beskrivning av olika ljus jag använder.

När jag ska använda ljus i magiska syften så är ju ofta färgen viktig. Mina ljus köper jag oftast på Lagerhaus där de säljs styckvis i en massa olika färger och de är helt genomfärgade. Dessutom kostar de inte skjortan. De är väldigt dryga så jag brukar dela dem i tre eller fyra delar (med hjälp av en vass kniv) så får man fyra gånger ljus för pengarna och så slipper man sitta och vänta i timmar på att ljuset ska brinna ut. Har man inte en Lagerhaus affär i närheten så brukar Åhlens och liknande butiker har samma slaggs ljus. Det är ju en stor fördel att de säljs styckvis så kan man välja och vraka just de färger man behöver.

När jag bara ska tända ljus här hemma så blir det ofta värmeljus, jag har värmeljushållare spridda i hela huset. Jag tycker det är supermysigt. Till min lyktor som jag har på altanen och den som hänger på skylten uppe vid vägen använder jag lykt ljus som jag hittade på Hem och Hobby. De har samma diameter som värmeljus men är i en hög plastcylinder och brinner längre. Perfekt till just lyktor. Jag är inte så förtjust i doft ljus eftersom jag ofta tycker de doftar för mycket. Det stora undantaget är ljus från PartyLite, ett företag som har produktpartyn hemma hos folk. Jag älskar deras doft "Vita Snöbär", ljusen är inte direkt billiga men de varar länge och jag brukar köpa en förpackning votivljus med Snöbärs doft när tillfället ges, lite lyx ska man ju unna sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar