Bakgrund

torsdag 26 januari 2012

Under vilken månfas är du född?

Efter att ha läst ett inlägg på facebook (av alla ställen) så blev jag lite intresserad av att ta reda på hur man ser på månfasens betydelse när man föddes. Jag är född 21 april 1982 och enligt månkallendern är det dagen innan nymånen. Alltså är jag född under en liten avtagande skärva.

Jag forskade lite och det hittade det här stycket om folk födda under den sista avtagande skärvan:
Är du född i denna månfas, är det en slags övergång. Här tänker du mycket på det som har varit, knyter ihop lösa ändar och förbereder dig på det nya som väntar. Du är en drömmande och meditativ personlighet. Mysticism kring moder jord ligger nära dig, då du har en medfödd intuition och vishet. Aktiviteter blir gärna mer anliga och intellektuella än fysiska. Ditt liv kretsar mycket kring avslutning och påbörjningar, och du kommer att genomgå många förändringar. Ungdomen hör förändringarna till, medan du i din senare del av livet kommer att finna nyckeln till din lycka och framgång.

(Källa)

Så stämmer det? Ja det gör det och det verkar som att även andra liknande tolkningar om folk som är födda under denna fas stämmer väldigt bra in på mig. Kul att se. Så under vilken månfas är du född och hur påverkar det ditt liv?

 

3 kommentarer: