Bakgrund

lördag 13 augusti 2011

Augusti fullmåne

I natt är månen full och det är verkligen en riktigt kräftmåne som lyser på himlen. Dagen till ära har jag ställt samman ett fullmåne altare. Inga komplicerade grejor, men en liten plats av knubbiga saker som är gjorda av glas eller är vita. Allt som för tankarna till fullmånen.



 

Innan jag stängde till för natten gick jag ut i trädgården och tittade upp mot månen. Den är så otroligt vacker i kväll med moln som sveper omkring den som mörka slöjor. Månljuset lyser upp molnen runt omkring i ett vitt sken så att månen nästan får en gloria. Jag stod länge och tittade upp mot månen och såg hur molnen dansade över den.

Nu är jag full av inspiration och skapande lust, men alldeles för trött för att gör något. Så jag hoppas att den sitter kvar tills i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar