Bakgrund

onsdag 26 oktober 2011

Leka med lera

Jag älskar att pyssla och vara kreativ. Så Idag när jag var i stan hittade jag ett ställe som sålde lera som inte inte behöver brännas utan som man låter torka i stället. Perfekt till ett projekt jag haft i tankarna. Så nu på eftermiddagen satte jag mig och lekte. Resultatet blev:



Det ska bli mina två gudabilder till altaret. När de har torkat ska de få lite gulddekor på sig men inget mer. Jag ville verkligen ha avskalade statyer men som även ger lite hum om vilka de föreställer. Vilket föresten är Frej och Freja.  Det finns massor av vackra skulpturer att köpa i New age affärer men jag ville som sagt ha något lite enklare men ändå inte helt avskalat. Så nu ska de få torka i två dagar (för att vara på den säkra sidan) innan jag dekorerar dem.

Ha det bra där ute i höstmörkret.

1 kommentar: