Bakgrund

lördag 29 oktober 2011

Underbar lördag

Idag har det varit födelsedags kalas för hela slanten. Kusinen i Jönköping fyller år och bjöd in till tårtkalas. Jag och mamma passade på att åka lite tidigare och springa runt i ett par butiker innan kaffet vankades. Sedan var det släktkalas, eller nästan i alla fall, i ett par timmar. Som vanligt så är det organiserat kaos på våra släkt tillställningar och alla pratar samtidigt och man bör delta i åtminstone två olika samtal simultant. Främmande människor som deltar i våra släktsammankomster har en tendens att bli lite bleka om nosen och dra sig undan efter en stund när koset och ljudvolymen blir lite för mycket. Men vi har aldrig tråkigt.

Trotts detta har jag hunnit pyssla lite. Snarare så pysslade jag igår eftermiddag men orkade inte visa upp resultatet för än nu. Dels har jag gjort färdigt mina små gudafigurer med en liten klick guldfärg för att framhäva dem lite:



Sedan har jag byggt upp och smyckat mitt altare inför Samhain. Jag får visa bilder på det imorgon eftersom jag känner mig alldeles för lat just nu för att gå upp och ta en bild och komma ner och lägga in den. Det är nog all tårta som gör det :) .

Det blev verkligen super bra och fördelen med att få mer utrymme är att man slipper knö in saker (läs altare) i ett hörn och sedan knappt kunna använda dem. Där det står nu finns gott om utrymme och jag behöver inte oroa mig för öppna lågor. Jag fick till och med plats att lägga min meditations kudde framför så att jag kan sitta framför altaret och meditera. Vilken lyx det känns som. Hurra för gott om plats!Jag önskar er alla en god kväll och en mysig lördag och glöm inte att ställa tillbaka klockan en timma. Kom ihåg det genom ramsan: När man ställer fram trädgårdsmöblerna ur förrådet drar man fram klockan och när man ställer tillbaka trädgårdsmöblerna så drar man tillbaka klockan. Kram på er.

1 kommentar: