Bakgrund

söndag 6 november 2011

Åttonde aspekten: Ett foto av en magisk plats utomhus.

Jag anser att det finns väldigt få platser i naturen som inte är magiska på deras egna sätt. Till exempel så är min trädgård fylld av min energi och kan verkligen ge mig en energiboost om jag behöver det. Den är dessutom full av örter och andra magiska växter som gör den magisk. Till sist, men inte minst, så finns det platser i min trädgård där det finns föremål av olika slag nedgrävda som ytterligare lägger till dess magiska egenskaper.

Men jag tänker inte visa er en bild av min trädgård. I stället tänker jag visa en bild av skogen. En djup skog med mossbeklädd mark och där djur strövar fritt. Är man försiktig så kan man se både rådjur, älg och harar. Skogen har sin egen energi, speciellt om man kan ta sig ut så att man inte hör trafik eller andra mänskliga ljud. I skogens tystnad hör man ljud som verkligen klingar med själen. Det är fågelsång, prasslande av löv, grenar som skaver mot varandra och djur som rör sig. Att stå helt still och tyst mitt inne i en sådan skog, medan solen strilar mellan träden, är en religiös upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar